راهنمای انجام ورزش های قدرتی در طول ماه رمضان

راهنمای انجام ورزش های قدرتی در طول ماه رمضان

۱۳۹۷/۰۲/۲۶ 0 By admin

به گزارش پایگاه خبری خبر ماکو، به نقل از سایت دکتر کرمانی

روزه داری و نخوردن آب و غذا به مدت چندین ساعت آن هم در طول یک ماه بدن را تحت فشار قرار می دهد. البته ماه رمضان بیشتر به خاطر معنویات و درک حال فقرا است بنابراین مسلمانان این فشار را قبول می کنند.

صرف نظر از اینکه روزه داری متناوب چقدر در دنیای ورزش محبوب شده، ماه رمضان مسلما روی ورزشتان تاثیر می گذارد.

ماه رمضان و روزه داری متناوب با هم فرق دارند

در چند سال اخیر روزه داری متناوب تبدیل به یک روش محبوب شده که در آن فرد این کار را برای کنترل مقدار کالری دریافتی و تنظیم هورمون ها انجام می دهد. در فیتنس روزه داری متناوب در واقع به این معنا است که زمان غذا خوردن خود را به مواقعی از روز محدود کنید و یا هفته ای یک یا دو مرتبه به مدت ۲۴ ساعت روزه بگیرید.

تفوت هایی بین روزه داری متناوب که توسط ورزشکاران حرفه ای توصیه می شود و آن روزه ای که ما در طول ماه رمضان می گیریم وجود دارد.

ورزش کردن در حالت روزه داری را بسیار توصیه می کنند اما کسانی که به این شکل ورزش می کنند تنها غذا نمی خورند و مایعات مصرف می کنند. این افراد در طول ورزش بدن را هیدراته می کنند و یا قبل از آن کافئین دریافت می کنند. همچنین در روزه داری متناوب فرد روزه را از شب شروع می کند تا مدت زمان خواب نیز حساب شود وقتی هم صبح شد کمی دیگر روزه را ادامه می دهد و سپس غذا می خورد در حالی که روزه داری در ماه رمضان متفاوت است و شما بعد از خوردن سحری باید تا اذان مغرب نه آبی بنوشید و نه غذایی بخورید.

البته این بدان معنا نیست که در طول ماه رمضان نمی تواند ورزش مناسبی انجام داد فقط باید بدانید که ورزش در حالت روزه داری شرایطش متفاوت است و با آنچه درباره روزه داری متناوب خوانده اید یکی نیست.

در ماه های گرم سال قرار داریم و مدت زمان روزه داری نیز بسیار زیاد است بنابراین فکر اینکه در طول روز ورزش کنید را از سرتان بیرون کنید باید طوری برنامه بریزید که پس از خوردن افطار از زمانتان درست استفاده کنید.

در طول ماه رمضان چه زمانی ورزش کنم؟

یکی از بزرگترین اشتباهاتی که افراد در طول ماه رمضان مرتکب می شوند این است که در طول ماه رمضان اصلا ورزش نمی کنند چون عقیده دارند باعث می شود عضلاتشان بسوزد و یا بیش از حد خسته شوند. این افراد فراموش کرده اند که برای عادت کردن به روزه به زمان نیاز داریم بنابراین ممکن است اولین روز تمرینمان در ماه رمضان زیاد خوب پیش نرود. ناراحت، عصبانی و نا امید نشوید. همه چیز دوباره خوب می شود. بیشتر سختی کار جنبه ذهنی دارد و به مرور عادت خواهید کرد.

در بهترین شرایط ممکن باید یک یا دو ساعت بعد از خوردن مقدار زیادی آب و یک وعده حاوی پروتئین، کربوهیدرات و مقداری چربی سالم ورزش کنید. در طول ماه رمضان این فرصت بعد از خوردن افطار در اختیارتان قرار می گرد و بعضی نیز بعد از خوردن سحر این کار را می کنند.

بسیار مهم است بدانید همیشه همه چیز آنطور که می خواهیم نیست. ورزش کردن بعد از وعده سحری می تواند زمانمان برای خواب کافی و ریکاوری را از بین ببرد بنابراین برای بیشتر افراد ورزش بعد از افطار ممکن تر است. با این حال بیشتر افراد هم دوست ندارند یک افطار حسابی و آرامش بخش به همراه افراد خانواده را قربانی کنند.

بنابراین در طول ماه رمضان از شما می خواهیم شدت ورزشتان را کاهش دهید. می توانید دوباره بعد از ماه رمضان سخت تر ورزش کنید اما در طول این ۳۰ روز سعی کنید بیشتر به تثبیت فکر کنید.

در طول ماه رمضان چگونه باید ورزش کنم؟

توصیه کلی این است که در طول هفته اول حجم و شدت ورزش را کم کنید تا بدن به روزه داری عادت کند.

اینکه هفته اول را ورزش کنید و یا جا بیندازیدش یک تصمیم فردی است. برخی افراد با شرایط کنار می آیند و برخی نیز نمی توانند از همان ابتدا شروع کنند چون ورزش باعث خستگی شدید و کم آبی بدنشان می شود. وقتی ورزش می کنید حداقل خیالتان راحت است که بعد از ماه رمضان مجبور نیستید دوباره عضله درد تحمل کنید. پس نتیجه این شد که در ماه رمضان از شدت و حجم ورزش کاسته شود اما کنار گذاشته نشود.

بعد از یک یا دو هفته احساس می کنید می توانید دوباره همان وزنه های همیشگی را بلند کنید. اما بهترین کار این است که شدت را کاهش دهید و بیشتر به فکر تثبیت باشید.

حمایت شده توسط :