میتبال بوقلمون

۱۳۹۷/۰۴/۰۹ 0 By admin

خبرماکو:

میتبال بوقلمون

میتبال بوقلمون یکی از غذاهای سالم و مقوی خواهد بود چون از گوشت بوقلمون که سرشار از پروتئین است و پنیر که علاوه بر پروتئین حاوی چربی های سالم است نیز در آن استفاده شده است. و دستور پختی که امروز آموزش می دهیم همه این موارد را با هم دارد. گوشت بوقلمون سرشار از پروتئین است و پنیر نیز علاوه بر پروتئین حاوی چربی های سالم است. اگر از نان باگت سبوس دار استفاده کنید دیگر همه چیز تکمیل است. در یک وعده غذایی می توانید از بهترین درشت مغذی ها استفاده کنید تا در طول رژیم دچار نوسان در قند خون و گرسنگی نشوید.

 

مواد لازم:

اسپری پخت

سه چهارم فنجان کدو سبز تکه تکه شده ( یک کدو سبز کوچک )

۳۴۰ گرم گوشت بوقلمون چرخ شده

یک سوم فنجان پیاز تکته تکته شده ( یک پیاز کوچک )

یک دوم قاشق چای خوری پونه کوهی خشک

یک چهارم قاشق چای خوری نمک

یک چهارم قاشق چای خوری فلفل سیاه

یک عدد تخم مرغ بزرگ

یک قاشق غذا خوری روغن زیتون

۲۲۶ گرم قارچ برش خورده

دو حبه سیر، له شده

یک و یک دوم فنج سس ماریانا ( سس گوجه فرنگی بعلاوه سیر، سبزیجات معطر و پیاز )

یک چهارم فنجان آب

۱۱۵ گرم پنیر موزارلا قطعه قطعه شده ( حدود یک قنجان )

۱۱۵ گرم نان باگت سبوس دار، به اسلاید های باریک برش خورده باشد

 

روش پخت میتبال بوقلمون

 

فر را تا دمای ۴۰۰ درجه فارنهایت گرم کنید. یک سینی پخت را با فویل بپوشانید، سپس با اسپر پخت یا مقداری روغن چربش کنید.

کدو سبزها را بین دو لایه دستمال کاغذی قرار دهید. فشارشان دهید تا رطوبت اضافی شان گرفته شود. کدو سبز، گوشت بوقلمون، پیاز، پونه کوهی، نمک، فلفل و تخم مرغ را در یک کاسه با هم ترکیب کنید. با میکس گوشتی که درست کردید ۲۴ عدد توپ گوشتی بسازید. هر کدام از توپ ها باید در اندازه یک قاشق غذا خوری باشد. سپس آنها را روی سینی پخت بچینید. ( میکس گوشت بوقلمون بسیار نرم است اما وقتی پخته می شود شکل می گیرد ). در دمای ۴۰۰ درجه فارنهایت تا زمانی که کاملا پخته شوند قرارشان دهید. حدود ۱۲ دقیقه.

در طول پخت توپ های گوشتی یک ماهی تابه مخصوص فر را روی حرارت متوسط رو به بالای اجاق گاز گرم کنید. روغن را به ماهی تابه اضافه کنید، سپس بچرخانید تا همه آن چرب شود. قارچ و سیر را اضافه کنید. در حال پخت محتوای ماهی تابه را دائم بهم بزنید. پختن را تا زمانی ادامه دهید که بیشتر آب قارچ ها گرفته شود. حدود ۵ دقیقه. سس ماریانا و یک چهارم فنجان آب را اضافه کنید. حرارت را تا حد متوسط پایین بیاورید. و به مدت ۵ دقیقه اجازه دهید بجوشد. توپ های گوشتی را به ماهی تابه اضافه کنید. به آرامی تکانشان دهید تا به سس آغشته شوند. به صورت یکنواخت روی همه آنا پنیر بریزید.

یک سینی سیمی در قسمت بالای فر قرار دهید و فر را دوباره گرم کنید. ماهی تابه را روی سینی قرار دهید و صبر کنید تا پنیر ذوب شود. حدود ۲ دقیقه. حالا غذا را با نان های باگت سرو کنید.

 

اطلاعات تغذیه ای:

مواد گفته شده در این دستور غذایی برای ۴ وعده است. هر وعده شامل ۶ قطعه باریک نان باگت، ۶ عدد توپ گوشتی و حدود یک دوم فنجان سس است.

اطلاعاتی که در ادامه می آید مربوط به یک وعده از این غذا است.

 

کالری: ۴۰۳ کالری

چربی در یک وعده: ۲۱ گرم

چربی اشباع در یک وعده: ۶ گرم

چربی غیر اشباع در یک وعده: ۱۲ گرم

پروتئین در یک وعده: ۳۱ گرم

کربوهیدرات در یک وعده: ۲۶ گرم

فیبر در یک وعده: ۳ گرم

سدیم در یک وعده: ۶۹۳ میلی گرم

کلسیم در یک وعده: ۲۶ درصد نیاز روزانه

پتاسیم در یک وعده: ۱۵ درصد نیاز روزانه

قند در یک وعده: ۷ گرم