برندسازی لازمه توسعه پایدار و اقتصاد درونزا در منطقه آزاد ماکو است

منطقه آزاد ماکو- ماکو –  معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور گفت: برندسازی لازمه توسعه پایدار و اقتصاد درونزا در منطقه آزاد ماکو است.

به گزارش پایگاه خبری خبر ماکو، محمدرضا رستمی روز سه شنبه در دومین نشست برندسازی منطقه آزاد ماکو با اشاره به اینکه جریان برندسازی یکی از ملزومات مناطق آزاد است، افزود: برندسازی بوجود آوردن هویت یا صنعت جدید در منطقه آزاد نیست و باید از داشته های فرهنگی، تاریخی، علمی و طبیعی برندسازی کنیم .

وی ادامه داد: دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد اهتمام ویژه برای برند سازی در مناطق آزاد دارد و تدوین و تهیه بسته‌های سرمایه‌گذاری در صنعت، سلامت، ورزش، هنرهای خلاق و گردشگری برای معرفی به سرمایه‌گذاران از اولویت‌های ما در سال جدید در راستای برندسازی مناطق است .

وی با بیان اینکه توسعه گردشگری یک ضرورت اقتصادی برای مناطق آزاد است، اضافه کرد: برندسازی در رویدادهای فرهنگی و تقویت برندهای موجود از عوامل اصلی جذب گردشگر است.

رستمی با بیان اینکه در گذشته مرکز بر روی توانمندی‌های باغداری، کشاورزی و دامداری بود و از ظرفیت‌های طبیعت‌گردی و بوم‌گردی  کمتر استفاده می شد، خاطر نشان کرد: امروز باید علاوه بر توسعه این بخش‌های اصلی، مباحث گردشگری و بوم‌گردی را به عنوان یک امکان جدید مورد توجه قرار دهیم.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو نیز در این نشست گفت: ظرفیت های فرهنگی، تاریخی، مذهبی و طبیعی منطقه آزاد ماکو، به صورت بالقوه زیرساختی بـرای حضور در میدان رقابت جهانی گردشگری است و در این میان، تنوع اقلیمی، طبیعی، میراث فرهنگی و تـاریخی شگفت انگیز و کم نظیر این منطقه راه را برای ارتقا صنعت گردشگری هموارتر کرده است.

غلامرضا سلیمانی افزود: منطقه آزاد ماکو با دارا بودن ظرفیت‌های طبیعی، تاریخی و تنوع آداب و رسوم در شهرها و روستاهای خود از جلوه های نابی برخوردار است، بر این اساس سازمان منطقه آزاد  برای بهره مندی و استفاده از ظرفیت های گردشگری شهری و روستایی خود با تدوین برنامه های گسترده اعم از برندسازی در حوزه های مختلف گردشگری و برگزاری جشنواره ها و نمایشگاه های متنوع  درصدد معرفی هر چه بیشتر جاذبه ها و ظرفیت های گردشگری منطقه آزاد ماکو به شهروندان و گردشگران است.

وی با اشاره به اینکه برندسازی در محصولات منطقه نیز در اذهان مصرف کنندگان موجب تمایز تولیدات می شود، ادامه داد: در حقیقت یک برند و نام تجاری ذهنیت مثبتی در مشتری به وجود آورده و او را تشویق به خرید آن کالا می کند.

وی خاطر نشان کرد: تبدیل شدن منطقه آزاد ماکو به مقصد گردشگری با برندسازی ممکن است و برای این منظور باید ارزش های معنوی و اقتصادی شناسایی شوند.

وی با بیان اینکه برند سازی یکی از مهم‌ترین ابعاد توسعه است، افزود: روی آوردن منطقه آزاد ماکو به توسعه گردشگری رویکردی کاملا معقولانه است و در شرایط موجود تحریم ها، توسعه این صنعت بهبود اقتصادی و ایجاد اشتغال در مناطق را به همراه خواهد داشت.

به گزارش پایگاه خبری خبر ماکو، منطقه آزاد ماکو به لحاظ محدوده جغرافیایی شامل شهرستان های ماکو، شوط، پلدشت و شهر مرزی بازرگان بوده و در منتهی الیه شمال غرب کشور واقع است.

مساحت این منطقه حدود پنج هزار کیلومترمربع و جمعیت آن بر اساس نتایج سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال ۱۳۹۵، حدود ۲۰۰ هزار نفر است.

منطقه آزاد ماکو به عنوان بزرگترین منطقه آزاد کشور دارای ۱۴۰ کیلومتر مرز مشترک با کشور جمهوری آذربایجان و ۱۳۰ کیلومتر مرز مشترک با کشور ترکیه است.

۷۱۳۲

یک نظر بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ده − یک =