سیب زمینی کبابی سالسا

***دستور پخت سیب زمینی کبابی سالسا

 

 

 ***مواد لازم برای سیب زمینی کبابی سالسا

***دستور پخت سیب زمینی کبابی سالسا

*** اطلاعات تغذیه ای سیب زمینی کبابی سالسا

 

 

 غذای رژیمی ؛ کربوهیدرات ها همیشه نقش منفی رژیم به حساب می آیند اما همیشه اینطور نیست. اگر انتخابی هوشمندانه داشته باشید کربوهیدرات ها نیز می توانند غذایی سالم را وارد برنامه غذایی تان کنید. در دستور پخت امروز می خواهم سیب زمینی کبابی را به شما آموزش دهم که علاوه بر کم کالری بودن بسیار سالم است و می توانید به سادگی در رژیم غذایی خود مورد استفاده قرار دهید. کربوهیدرات به تنهایی سریع وارد جریان خون می شود و قند خون را بالا می برد بنابراین باید موانعی را بر سر راهش قرار دهیم که این روند کاملا برعکس شود. به همین دلیل در این دستور پخت پوست سیب زمینی را جدا نمی کنیم چون سرشار از فیبر است از طرفی دیگر استفاده از چربی های سالم نیز روند بالا رفتن قند خون را به تاخیر می اندازد. غذای سالم لازم نیست بی مزه باشد همانطور که ما دستور پخت امروز را با چاشنی های مختلف خوش طعم کرده ایم. امیدوارم از این غذای خوشمزه لذت ببرید.

 

مواد لازم برای سیب زمینی کبابی سالسا

سیب زمینی کوچک : ۴۵۰ گرم که از وسط به دو قسمت تقسیم شده اند

 اسپری پخت یا مقداری روغن

روغن زیتون : یک قاشق غذا خوری

 پودر فلفل : یک قاشق غذا خوری

زیره خرد شده : یک قاشق غذا خوری

سالسا : یک دوم فنجان ( مخلوط پیاز خرد شده، سیر خرد شده، گوجه فرنگی خرد شده، پودر فلفل، جعفری خرد شده، آب لیمو، نمک و فلفل )

لیمو : ۴ برش

 جعفری تازه و خرد شده : یک چهارم

نمک : یک هشتم قاشق چای خوری

دستور پخت سیب زمینی کبابی سالسا فر را تا دمای ۴۰۰ درجه فارنهایت گرم کنید.

سیب زمینی های نصف شده را درون یک سینی پخت لبه دار که با فویل آلمینیوم پوشیده شده قرار دهید.

سینی را با اسپری پخت یا روغن خوب چرب کنید. به مدت ۱۵ دقیقه سیب زمینی ها را بپزید.

روغن زیتون، پودر فلفل و زیره خرد شده را در یک کاسه مخصوص مایکروفر میکس کنید سپس به مدت یک دقیقه و با درجه بالا مایکروفر کنید، بعد از ۳۰ ثانیه میکس را بهم بزنید و دوباره به مایکروفر کردن ادامه دهید. سیب زمینی و سالسا را به میکس روغن زیتون اضافه کنید، بهم بزنید تا مواد به خوبی آغشته شوند. سیب زمینی ها را به سینی پخت بازگردانید. به مدت ۱۵ دقیقه در فر بپزید. لیمو ترش ها را روی سیب زمینی ها فشار دهید و در پایان نیز جعفری های تازه و نمک را روی غذا بریزید

 اطلاعات تغذیه ای سیب زمینی کبابی سالسا مواد گفته شده در این دستور پخت برای ۴ وعده است.

هر وعده شامل یک دوم فنجان سیب زمینی می شود. اطلاعاتی که در ادامه می آید مربوط به یک وعده است.

کالری: ۱۱۹

چربی : ۴ گرم

چربی اشباع : ۰ گرم

چربی غیر اشباع : ۳ گرم

پروتئین : ۲ گرم

 کربوهیدرات : ۲۱ گرم

فیبر : ۴ گرم

 قند : ۳ گرم

قند اضافه شده : ۰ گرم

سدیم : ۳۰۹ میلی گرم

 کلسیم : ۱ درصد نیاز روزانه

پتاسیم : ۲ درصد نیاز روزانه

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 − یک =