آذربایجان غربیاخبار منطقه آزاد ماکواستان هاشهرستان هاماکو

بوکان و ماکو در جمع ۲۰ شهر فعال لیگ تندرستی کشور قرار گرفتند

به گزارش خبرماکو- رییس هیات ورزش‌های همگانی آذربایجان‌غربی گفت: با گذشت ۲۵ روز از آغاز لیگ تندرستی، شهرستان‌های بوکان و ماکو از این استان در جمع ۲۰ شهر فعال و برتر این طرح بوده و استان در رتبه نهم قرار گرفته است.

محمود اشتری روز پنج‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرماکو افزود: لیگ بوکان و ماکو در جمع ۲۰ شهر فعال لیگ تندرستی کشور قرار گرفتندتندرستی ایران برای نخستین بار در ورزش کشور و با هدف افزایش آمادگی جسمانی و کاهش کم تحرکی در جامعه و ایجاد شور و نشاط از روز چهارم بهمن‌ماه جاری به صورت مجازی آغاز شده است.

وی اضافه کرد: این رویداد با به‌کارگیری ظرفیت تمامی استان‌ها و کمیته‌های ورزشی هیات ورزش های همگانی تا ۱۵ اسفند ادامه دارد و نخستین دوره مسابقات با عنوان “یادواره اولین سالگرد شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی” در این قالب برگزار می‌شود.

رییس هیات ورزش‌های همگانی آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه گسترش میزان مشارکت آحاد جامعه، هدف لیگ تندرستی ایران است، اظهار کرد: ۱۶ استان اول این لیگ فصل آینده در لیگ برتر تندرستی حضور خواهندداشت و تا به امروز که ۲۶ روز از آغاز آن گذشته است، استان آذربایجان‌غربی در این طرح با ۳۹۵۲.۵ امتیاز در رتبه ۹ کشوری قرار گرفته است.

اشتری ادامه داد: در رده‌بندی  شهرهای پیشرو و برتر کشور نیز “بوکان” بعد از بجنورد با هفت هزار و ۵۷ امتیاز در رتبه دوم و شهرستان “ماکو” با هزار و ۲۸۴ امتیاز در رتبه هجدهم قرار دارد.

وی بیان کرد: شهروندان برای شرکت در این طرح می‌توانند به سایت لیگ به نشانی irantandorosti.ir مراجعه و براساس برنامه تمرینی، ویدئویی ۳۰ تا ۴۰ ثانیه‌ای از تمرینات خود ارسال کنند و علاوه بر کسب امتیاز، در موفقیت استان نیز سهیم باشند.

وی گفت: در این طرح به ۳۲ شهروند که بیشترین مشارکت را داشته باشند و در پایان هر هفته به ۴ نفر برتر به قید قرعه جوایزی نفیسی اهدا خواهدشد.

رییس هیات ورزش‌های همگانی آذربایجان‌غربی افزود: امیدواریم با همراهی دستگاه‌های اجرایی استان به‌ویژه آموزش و پرورش شاهد مشارکت حداکثری آحاد مردم  باشیم و در این راه گام‌های موثری در رشد و توسعه ورزش همگانی برای ارتقا سطح سلامت جامعه برداریم.

به گزارش خبرماکو  طبق اعلام سازمان بهداشت جهانی و مطالعات انجام شده، حداقل زمانی که باید یک سری فعالیت‌ها انجام تا منجر به تغییر رفتار پایدار شود حدود ۶۴ روز بوده بر همین اساس نخستین دوره لیگ تندرستی ایران در هشت هفته برگزار خواهد شد./ ایرنا


ماکو رتبه نخست چالش “به وقت ورزش” را به خود اختصاص داد

سالن ورزشی چند منظوره شهید سلیمانی شهرستان شوط به بهره برداری رسید

۵ باشگاه ورزشی در شوط پلمب شد

گام های ماندگار سازمان منطقه آزاد ماکو در بخش فرهنگی، اجتماعی، ورزشی و گردشگری

حمید قاسمی

خبرنگار، عکاس خبری و روزنامه نگار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × سه =

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا