اخبار منطقه آزاد ماکوشهرستان هافرهنگی و هنریماکو

۲ هزار و ۴۴۵ جلد کتاب امسال در ماکو امانت داده شده است

به گزارش خبرماکو – رییس اداره کتابخانه‌های عمومی ماکو گفت: امسال اعضای کتابخانه‌های این شهرستان ، ۲ هزار و ۴۴۵ جلد کتاب امانت گرفته اند.

صابر عبدالله‌پور روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرماکو افزود۲ هزار و ۴۴۵ جلد کتاب امسال در ماکو امانت داده شده است: ۶ کتابخانه شامل سه کتابخانه مشارکتی و سه کتابخانه عمومی در این شهرستان فعال است.

وی ادامه داد: این کتابخانه‌های مشارکتی در ادارات و سازمان‌ها از جمله جمعیت هلال‌احمر ماکو، حوزه علمیه و زندان این شهرستان فعالیت می‌کند.

وی اضافه کرد: در کتابخانه های این شهرستان ۹۵ هزار و ۶۵۷ جلد کتاب با موضوع‌های مختلف و متنوع وجود دارد که ۲ هزار و ۳۵۹ جلد آن امسال به عناوین کتاب های این کتابخانه اضافه شده است.

رییس اداره کتابخانه های عمومی ماکو بیان کرد: همچنین در این ایام کرونایی کتابخانه های شهرستان با برگزاری ۱۰۲ برنامه فرهنگی در فضای مجازی به فعالیت خود ادامه دادند، که از جمله این برنامه ها برگزاری مسابقات کتابخوانی، قصه گویی، آموزش کاردستی، معرفی کتاب بود.

عبدالله پور ادامه داد: تعداد اعضای این کتابخانه ها چهار هزار و ۶۳۲نفر است که از این تعداد، امسال ۳۰۰ نفر در این کتابخانه ها عضو شده اند.

وی همچنین از راه اندازی پیک کتاب با توجه به وضعیت کتابخانه ها در این ایام کرونایی خبر داد و گفت: این طرح با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ماکو در روز های چهارشنبه هر هفته اجرا می شود.

وی در ادامه با بیان اینکه امسال ۱۲۰نسخه کتاب نیز توسط  شهروندان به این کتابخانه ها اهدا شده، ادامه داد: همچنین ۱۱ نفر از اعضای کتابخوان این شهرستان در جشنواره کتابخوانی رضوی رتبه برتر کسب کردند.

رییس اداره کتابخانه‌های عمومی ماکو اظهار داشت: امسال همچنین ۲جلسه انجمن کتابخانه‌ ها برگزار شد که مصوباتی مبنی بر توسعه فضای فرهنگی با شناسایی محل های دولتی بلااستفاده برای ایجاد کتابخانه در شهرها و روستاها در اختیار این اداره قرار گیرد و همچنین با مشارکت سازمان منطقه آزاد ماکو بهینه سازی ساختمان ها و تجهیز کتابخانه در دستور کار این انجمن قرار گرفت.

شهرستان ماکو با بیش از ۱۰۰ هزار نفر جمعیت یکی از شهرستان‌های شمالی آذربایجان غربی با ۲ کشور ترکیه و جمهوری خود مختار نخجوان هم مرز است.


حدود ۴۹۰۰ نفر در کتابخانه ‌های عمومی ماکو عضو هستند

حدود ۴۵۰۰ نفر در کتابخانه‌های عمومی ماکو عضو هستند

رئیس جدید اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان ماکو معرفی شد

اهدای ۴۰۰ جلد کتاب به سه روستای ماکو

حمید قاسمی

خبرنگار، عکاس خبری و روزنامه نگار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده − نه =

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا