همراهی صمیمانه مدیرعامل هلالاحمر آذربایجانغربی با سیلزدگان ماکو؛ از پاسخ «چه اشکالی دارد؟» تا سوار شدن بر وانت یک شهروند

در جریان بازدید میدانی حمید محبوبی، مدیرعامل جمعیت هلالاحمر آذربایجانغربی، از مناطق آسیبدیده بر اثر سیلاب در بورالان ماکو، یکی از اهالی منطقه با اشاره به خسارتهای واردشده به منزل خود، از وی خواست تا از نزدیک وضعیت خانهاش را نیز بررسی کند.
به گزارش خبرماکو، محبوبی بدون هیچگونه تشریفات اداری، این درخواست را پذیرفت و برای بازدید از منزل این شهروند اعلام آمادگی کرد. در این میان، صاحب خانه با اشاره به اینکه وسیله نقلیهاش یک وانت نیسان قدیمی است، با لحنی همراه با تعارف گفت که شاید این خودرو برای رفتوآمد مناسب نباشد؛ اما مدیرعامل هلالاحمر در پاسخ گفت: «چه اشکالی دارد؟ اتفاقاً مدتهاست سوار پشت وانت نشدهام و دوست دارم با آن برویم.»
در ادامه، وی در کنار این شهروند سوار وانت شد و برای بازدید از منزل خسارتدیده راهی محل شد؛ اقدامی که با استقبال و توجه اهالی منطقه همراه شد و بار دیگر روحیه مردمی، سادهزیستی و ارتباط بیواسطه مسئولان هلالاحمر با مردم را در صحنه خدمت نشان داد.
این رفتار صمیمانه، از نگاه مردم منطقه نمادی از حضور بیواسطه در کنار آسیبدیدگان و توجه عملی به مشکلات آنان بود؛ حضوری که در چنین شرایطی میتواند علاوه بر دلگرمی به آسیبدیدگان، نشانهای از مسئولیتپذیری و همدلی مسئولان در بحرانها باشد.











